چاپ فلکسی

چاپ انواع فلکسی

لیست خدمات چاپ فلکسی الماس تهران

چاپ انواع فلکسی در متراژ و عرض نهایتا 30 متر

چاپ انواع فلکسی

چاپ فلکسی چیست؟

فلکسیها یک فرمت چاپی است  که به وفور بر سر در مراکز خرید، فروشگاه ها و حتی تابلو های عابر پیاده یا تابلو هایی که لامپ مهتابی دارند، مشاهده می شود. چاپ فلکسی نیازمند یک تابلو فلکسی است که اثر چاپی در آن جای گذاری می شود. در ساخت چاپ فلکسی از لامپ مهتابی استفاده می شود تا با انعکاس نور، تابلو روشن شود، به همین دلیل نیازی به تابش نور از جلو ندارد.  گرماژ چاپ فلکسی بین 18 تا 20 انس است که معمولا بر اساس عواملی چون نوع کار و میزان مقاومت به کار گرفته می شود.

ابعاد متریال فلکسی

عمده ترین ابعاد متریال فلکسیها موجود در بازار  با عرض 5 متر و عرض 3 متر و همچنین جنس بدون بافت عرضه می شوند. به طور معمول تابلو های فلکسی به دلیل روکش ابریشمی و پوشش کوتینگ خود دارای پایداری نسبتا زیادی هستند.

کاربرد چاپ فلکسی

چاپ فلکسیها به دلیل مقاومت و دوام بالای خود از کاربرد گسترده ای برخوردار است. از جمله:

علاوه بر استفاده گسترده در فضای تاریک و شب، در محیط های بسته نمایشگاهی نیز که فضای روشن و نورانی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

به منظور تبلیغات جالب و گیرا در محیط های داخل و خارجی، بر سر درب فروشگاه ها و بیلبورد ها می توان از چاپ فلکسیها بهره مند شد.

شرکت ها و کارخانه ها ی بزرگ می توانند برای تبلیغ کسب و کار خود از این ابزار استفاده نمایند.

جهت اطلاع رسانی و افزایش اعتبار برند می توان از چاپ فلکسیها در کنفرانس ها، همایش ها و سخنرانی ها استفاده کرد.

مزایای چاپ فلکسی

  • قابلیت چاپ در ابعاد  و سایز هایی بزرگ
  • برخورداری از مقاومت و انعطاف بالا
  • تنوع در تراکم و سایز
  • امکان دیده شدن از فاصله دور
  • مقرون به صرفه بودن
  • قابلیت به روز کردن تابلو

 روش چاپ فلکسی

برای چاپ فلکسها از روش چاپ CMYX استفاده می گردد. این روش چاپ سبب می شود تا ماندگاری چاپ فلکسهای تبلیغاتی در برابر شرایط آب و هوایی افزایش

یابد و در طولانی مدت قابلیت استفاده داشته باشد. اگر چه در طراحی چاپ فلکسیها از  ترکیب رنگ های روشن و مات استفاده می شود

اما  توجه داشته باشید که هر چقدر از رنگ های تیره تر استفاده شود، کیفیت و کارایی چاپ فلکسها بهتر خواهد بود.

تفاوت چاپ فلکسی و بنر تبلیغاتی

همانطور که می دانید به جنس هایی که قابلیت عبور نور را دارند، متریال گفته می شود، متریال فلکسیها هم دقیقا همین قابلیت را دارد.

شاید بتوان گفت مهمترین تفاوت چاپ فلکسیها با چاپ بنر های تبلیغاتی دقیقا در همین نکته است زیرا بنر های تبلیغاتی، برخلاف متریال فلکسیها،

قابلیت عبور نور را ندارند. در واقع به دلیل وجود مهتابی های تعبیه شده در فلکسیها، جریان نور به آسانی از آن عبور می کند و تابلو روشن می شود.

این ویژگی باعث می شود چاپ فلکسیها برای تابلو هایی که در شب می درخشند، بهتر و کارآمد جلوه کند. در حالی که بنر های تبلیغاتی از لحاظ

ساختار این خصوصیت را ندارند. بنر ها برای تابلو هایی مناسب هستند که بواسطه نور پروژکتور روشن می شوند و نیازی به نور از پشت یا بکلایت ندارند.

از دیگر تفاوت های چاپ فلکسی و بنر می توان به طراحی آنها اشاره کرد. فلکسیها نسبت به بنر، تیره تر چاپ می شود زیرا وقتی در شب لامپ مهتابی

داخل تابلو روشن شود، کار چاپ شده بسیار روشن و بدون رنگ دیده خواهد شد. همچنین چاپ فلکسیها نسبت به بنر از مقاومت بیشتری برخوردار است

و در برابر آفتاب و گرمای شدید، دوام بالاتری خواهد داشت.

نتیجه گیری

با توجه به اینکه بازتاب و انعکاس نور در چاپ فلکسیها، جلوه بسیار جذابی را ایجاد می کند می توان از این ابزار به عنوان منحصر ترین روش تبلیغاتی یاد کرد .

اینستاگرام الماس تهران اینستاگرام الماس تهران