پلات لمینت

پلات لمینت

لیست خدمات پلات و لمینت الماس تهران

پلات لمینت کاغذ تحریر ( تحریر 80 گرمی )

حداکثر عرض 100 سانت

پلات لمینت کاغذ گلاسه ( گلاسه 180 گرمی براق )

حداکثر عرض 100 سانت

پلات لمینت کاغذ کوتد ( کوتد 170 گرمی )

حداکثر عرض 150 سانت

پلات و لمینیت انواع کاغذ

چاپ پلات

در چاپ پلات به عنوان یکی از زیر مجموعه های چاپ دیجیتال، طرح  توسط دستگاه پلاتر بر روی مواد مختلف در عرض ۱۰۶ سانتیمتر و طول دلخواه چاپ می شود.

فضای دستگاه پلاتر

از دستگاه پلاتر برای چاپ فضای داخلی نظیر، چاپ فتو گلاسه، چاپ کوتد، چاپ بوم، چاپ پی وی سی، میز کانتر، استند نمایشگاهی، پاپ آپ، رول آپ، نقشه، پوستر، پوسترهای نمایشگاهی و تبلیغاتی در ابعاد آزاد تا عرض ۱۰۶ سانتیمتر و طول نامحدود، برای مکان هایی که فاصله دید کمی وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده های دستگاه پلات

ویترین فروشگاه ها، دکور سالن های همایش، غرفه های نمایشگاهی و جشنواره ها که بهره مند از چاپ با کیفیت خوب و با مقاومت بالا هستند، همگی از چاپ پلات یا فضای داخلی استفاده می برند. این نوع چاپ با ایجاد فضایی شیک، جذاب و مدرن، زمینه ایجاد حس رضایتمندی مخاطب و مشتری را فراهم می سازد. مثال دیگر این مدل چاپ، تخته شاسی است. این تخته، که برای نصب تصاویر چاپ شده بر روی سطوح و دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد، از جنس فیبر است. ویژگی بارز آن، مقاومت در برابر آب، قابلیت برش، استحکام و سبکی می باشد و جلوه گر جذابیت و زیبایی دو چندان طرح های چاپ شده بر روی آن می شود.

 لمینت لایه پلاستیکی تشکیل شده از مواد شیمیایی، مانند پلی استر باعث پوشش کاغذ چاپ شده می گردد. در این روش برای حفاظت بیشتر از طرح چاپی، یک لایه پلاستیکی بر روی طرح چسبانده می شود. لمینت کردن در دنیای چاپ به دو صورت لمینت گرم و سرد تقسیم بندی می شود. لمینت گرم که در دو مدل ساده و براق وجود دارد، دو لایه پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. این دو لایه که تشکیل شده از پلی استر است، در دو طرف کاغذ به صورت طلقی قرار داده می شود. پس از ثابت شدن کاغذ چاپی در بین طلق پلاستیکی، در دستگاه لمینیتور با حرارت و فشار مناسب کاغذ را قرار می دهند. دستگاه با فشاری که تنظیم شده کاغذ را بدون آسیب دیدگی، پرس شده تحویل می دهد.
از مزایای چاپ پلات و لمینت، محافظت از طرح چاپی در برابر رطوبت، سرما، گرما، جلوگیری از سایش، پریدگی رنگ، لک شدگی، جلوگیری از آفتاب خوردگی طرح چاپی، عدم چروکیدگی در گذر زمان و مقاومت بالای طلق های استفاده شده در طرح چاپی را می توان ذکر کرد. کیفیت بالای این مدل چاپ نیز همواره مورد توجه است. همچنین این شیوه چاپ در شدت رنگ و کنتراست طرح های چاپی بسیار تاثیر گذار می باشد.یکی از کاربردهای چاپ پلات و لمینت، حفاظت از جوهر استفاده شده بر روی کاغذ چاپی می باشد. این کار باعث افزایش طرح چاپی در برابر سایش می شود. افزایش ضخامت طرح نیز یکی دیگر از کاربردهای این روش چاپ است، به این صورت که از جمع و لوله شدن طرح جلوگیری می کند. در کارهای هنری و نورپردازی براقیت و تیره بودن طرح می تواند تاثیر گذار باشد. طرح های چاپی امکان دارد به وسیله عوامل محیطی، آسیب دیده و در نهایت از بین بروند. برای جلوگیری از این امر، نیاز به محافظ، لازم و ضروری می شود، به همین جهت یکی از روش های مهم و کاربردی در این زمینه، همچنین محافظت از طرح های چاپی، به کار گرفتن چاپ پلات و لمینت می باشد.

اینستاگرام الماس تهران اینستاگرام الماس تهران