فاکتور

چاپ انواع فاکتور

لیست فاکتور های الماس تهران

فاکتور الوان

چاپ فاکتور الوان در سایز A3

چاپ فاکتور الوان در سایز A4

چاپ فاکتور الوان در سایز A5

فاکتور کاربن لس

چاپ فاکتور کاربن لس در سایز A5

چاپ فاکتور کاربن لس در سایز A5

فاکتور ،فاکتوررسمی

زمانی که خرید می کنیم باید موارد متعددی را در نظر داشته باشیم. یکی از مواردی که خریدمان را تضمین می کند

گرفتن فاکتورهای رسمی یا غیر رسمی از فروشنده است. فاکتورها یکی از سندهای رسمی است که بین خریدار و فروشنده

رد و بدل می گردد و خرید را برای خریدار راحت تر می سازد.علاوه بر مزایایی که استفاده از فاکتور برای مشتری دارد،

استفاده از یک فاکتور زیبا که طراحی خوب و مناسبی دارد می تواند برای فروشنده نیز فواید بی شماری به همراه داشته باشد.

به کمک این فاکتور جذاب است که می توانید جایگاه برندتان را در چشم مشتری تثبیت کنید

و خودتان را برای همیشه در بالاترین جایگاه از ذهن مخاطب جای دهید.

همه این مزایا به کمک چاپ فاکتور رسمی و البته چشم نواز میسر خواهد بود.

اطلاعات مختلفی بر روی فاکتورها چاپ می شود که از جمله آن ها می توان به

مشخصات فروشنده، مشخصات خریدار، زمان خرید، قیمت کالا و سایر موارد اشاره کرد.

چند نوع فاکتور داریم و هر فاکتور چه کاربردی دارد؟

فاکتورها در طرح ها و شکل های مختلفی چاپ می شوند و هر کدام از آن ها کارکرد خاصی برایتان دارند. برای اینکه بتوانید بین فاکتورهای مختلف تمایز قائل شوید و گزینه ای که به بهترین شکل نیازهایتان را برطرف می کند انتخاب نمایید باید با انواع فاکتور هم آشنا باشید. در ادامه سعی می کنیم به طور خلاصه به بررسی انواع فاکتور بپردازیم.

فاکتورها بر اساس رسمیت

فاکتورها را بر اساس رسمیتی که دارند به دو دسته فاکتورهای رسمی و غیر رسمی تقسیم بندی می کنند. فاکتورهای رسمی برای مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که یک نسخه از آن به اداره مالیات ارسال می شود. اگر شغل تان به گونه ای است که صدور فاکتور تنها بر اساس نیاز مشتری و خواست او انجام می شود دیگر نیازی به چاپ فاکتور رسمی نخواهید داشت. در این شرایط می توانید از فاکتورهای غیر رسمی استفاده کنید.

انواع فاکتورها بر اساس نوع چاپ

زمانی که صحبت از چاپ فاکتورها به میان می آید موارد مختلفی مدنظر قرار می گیرد. به عنوان مثال زمانی که می خواهید برای کسب و کارتان فاکتوری طراحی کنید باید فاکتورهای مختلفی همچون نوع کاغذ، تعداد برگه ها، شکل فاکتور، اندازه کاغذ، کاربن داشتن یا نداشتن را مدنظر قرار دهید.

فاکتورها بر اساس نوع طرح

برخی از فاکتورها سربرگ دار هستند و بعضی هایشان بدون سربرگ چاپ می شوند. فرض کنید کسب و کار بزرگی دارید و می خواهید اطلاعات مهمی همچون لوگو، نام شرکت، شماره تماس و غیره را در فاکتورهایتان لحاظ کنید.در چنین شرایطی باید به سراغ فاکتورهایی بروید که سربرگ دار هستند. اگر جزء آن دسته از کسب و کارهایی هستید که نیازی به سربرگ ندارند می توانید از فاکتورهایی که به صورت آماده به فروش می رسند هم استفاده کنید.

چاپ فاکتور بدون کاربن

فاکتورهای بدون کاربن که خیلی ها آن را فاکتور کاربن لس نیز می نامند یکی از رایج ترین و محبوب ترین نوع فاکتورهایی است که توسط صاحبان کسب و کارها استفاده می شود. زمانی که از این نوع فاکتور استفاده می کنید دیگر نیازی به قرار دادن کاربن بین برگه ها را نخواهید داشت.

 چاپ فاکتورهای قبضی

در میان گزینه های مختلفی که برای چاپ فاکتوری که نیاز دارید می توانید فاکتورهای قبضی را هم انتخاب کنید. فاکتورهای قبضی به چند گونه تک برگی، دو برگی یا حتی سه برگی چاپ می شوند و اندازه آن ها یک سوم کاغذ A4 است.

 فاکتورهای مالیاتی

در میان فاکتورهای رسمی، فاکتورهای مالیاتی بیشترین کاربرد را دارند. زمانی که می خواهید یک نسخه از فاکتورتان را به اداره مالیات ارسال کنید باید از فاکتورهای رسمی استفاده کنید.این فاکتورها به چند صورت مختلف طراحی و تولید می شوند. یکی از انواع فاکتورهای رسمی فاکتور کاربن لس است که در آن نیازی به قرار دادن کاربن بین برگه های مختلف فاکتور را نخواهید داشت.نوع دیگر این فاکتورها مخصوص پرینتر است.  اگر به دنبال یک فاکتور معمولی هستید باز هم می توانید از بین گزینه های موجود، فاکتور رسمی معمولی را انتخاب کنید.این فاکتورها اندازه استانداردی دارند و بر روی کاغذهای A4 چاپ می شوند. فاکتورهای رسمی معمولا به صورت تک رنگ در اختیار مشتری قرار می گیرند. برای چاپ این نوع فاکتورها از کاغذهای ۸۰ گرمی استفاده می شود که کیفیت خوبی دارند و می توانند عملکرد خوبی در پرینترها از خود به نمایش بگذارند.

نکاتی که به هنگام چاپ فاکتورهای رسمی باید مدنظر داشته باشیم

فاکتورهای رسمی جزء محبوب ترین و پر کاربردترین فاکتورها به حساب می آیند. برای اینکه یک فاکتور جذاب و البته کاربردی داشته باشید باید نکاتی که در ادامه بیان می کنیم را به خاطر بسپارید. رعایت این نکات به شما کمک می کنند فاکتور رسمی مفیدی داشته باشید و بتوانید از آن در کارهای اداری تان استفاده کنید.

انتخاب کاغذ مناسب

در بخش های قبلی ذکر کردیم که برای چاپ فاکتور رسمی از کاغذهای ۸۰ گرمی استفاده می شود. نوع کاغذ در این نوع فاکتور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قبل از اینکه به سراغ سفارش فاکتور رسمی بروید باید نوع پرینتر و نیاز خود را در نظر داشته باشید.می خواهید از کاغذهای کاربنی استفاده کنید یا کاربن لس؟ پرینترتان سوزنی است یا جوهرافشان؟ اگر پرینتر سوزنی دارید باید از کاغذهای کاربن لس استفاده کنید. در صورتیکه پرینتر شرکت تان جوهرافشان است می توانید کاغذهای بدون کاربن را برای خرید در نظر داشته باشید.

شماره سریال

اگر می خواهید فاکتور رسمی تان را به اداره دارایی ارسال کنید باید شماره سریال را به صورت برجسته چاپ کنید. برای این منظور باید اطلاعات تان را به صورت کامل بر روی فاکتور داشته باشید.

 فرآیند چاپ فاکتور چگونه است؟

قبل از اینکه به سراغ چاپ فاکتور برویم باید ببینیم هدف شما از چاپ این اسناد چیست.

پس قبل از هر چیز باید هدف شما از چاپ کردن فاکتور مشخص شود.

اگر می خواهید فاکتور رسمی داشته باشید و این فاکتور را به اداره مالیات عرضه کنید باید از فاکتورهای رسمی که در بالا به آن ها اشاره کردیم استفاده نمایید.

اگر به دنبال فاکتورهای قبضی هستید می توانید از بین گزینه های موجود یکی را انتخاب کنید.

بعد از اینکه نوع فاکتور را مشخص کردید باید طرح آن را نیز در نظر داشته باشید.

در صورتیکه بخواهید فاکتوری با طرح دلخواه و سفارشی داشته باشید باید این موضوع را با شرکت یا چاپخانه مدنظر در میان بگذارید.

برخی از شرکت ها هستند که به کمک نیروهای کار بلد و حرفه ای که در اختیار دارند به شما کمک می کنند

طرحی جذاب و چشم نواز برای فاکتورهایتان داشته باشید.بعد از انتخاب نوع فاکتور و طرح می توانید اطلاعات شرکت را در اختیار چاپخانه بگذارید و منتظر تکمیل سفارش تان باشید.

 تعرفه و قیمت چاپ فاکتور چگونه محاسبه می شود؟

خوب پاسخ این سوال به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. بسته به طرح، نوع فاکتور و تعداد فاکتوری که سفارش می دهید قیمت های مختلفی را هم خواهید دید. برخی از شرکت ها مبلغی را به عنوان پیش پرداخت از شما دریافت می کنند و باقی مانده حساب را بعد از تحویل سفارش دریافت می کنند.

عواملی که بر روی چاپ فاکتور تاثیر می گذارند

همانطور که در قسمت های قبلی نیز ذکر کردیم خرید فاکتور و سفارش چاپ آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. اجازه بدهید همه این موارد را به صورت فهرست وار خلاصه کنیم تا انتخاب راحت تری داشته باشید:

  • انتخاب نوع کاغذ( با کاربن یا کاربن لس)
  • رنگ فاکتورها( فاکتورهای تک رنگی، دو رنگی، چهار رنگی)
  • نحوه صحافی فاکتورها(سرچسب، منگنه و پرفراژ)

چرا باید از فاکتور استفاده کنیم؟

استفاده از فاکتورها مزایای زیادی برایتان خواهد داشت. در دنیای شلوغ امروزی که مشتریان بیشتر از همیشه با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می کنند

استفاده از هر فرصتی برای متمایز شدن می تواند مفید و جذاب باشد.

اگر تا به حال برای چاپ فاکتورها قانع نشده اید بهتر است مزایایی که در ادامه برایتان بیان می کنیم را به یاد داشته باشید:

فاکتورها بسیار مقرون به صرفه هستند

برای شرکت هایی که به دنبال سفارشی سازی معاملات خود هستند و در عین حال دوست دارند از

روش های تبلیغاتی ارزان قیمت استفاده کنند فاکتورهایی که در تیراژ بالا چاپ می شوند

بهترین گزینه خواهند بود. این فاکتورها هزینه کمتری نسبت به سایر عناصر بازاریابی دارند.

فاکتورها دوام بالاتری برایتان به ارمغان می آورند

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانید یک عنصر با دوام و ماندگار در اختیار مشتری بگذارید؟

یکی از همین عناصر جذاب، فاکتورها میباشند. بر خلاف تراکت ها که معمولا عمر کوتاهی دارند،

فاکتورها تا چند ماه و حتی چند سال در اختیار مشتری می مانند و شما را به یاد او می اندازند.

کمک تان می کنند راحت تر با مشتری ارتباط برقرار کنید

هیچ چیز بهتر از این نیست که بتوانید ارتباط قوی و تعاملی با مشتریان تان برقرار کنید.

فاکتورها در خود روش های ارتباطی شرکت را دارند و به مشتریان اجازه می دهند فرصت بیشتری برای ارتباط با شما داشته باشند.

اگر نگاهی به فاکتورهای فروش بیندازید متوجه می شوید که بیشتر شرکت ها اطلاعاتی همچون شماره تماس، ایمیل و آدرس شرکت را در آن درج می کنند.

به درد هر کسب و کاری می خورد

چاپ فاکتورها یکی از بهترین گزینه های بازاریابی برای شرکت ها محسوب می شود و آن ها را به راحتی از سایر شرکت های مشابه متمایز می کند. فاکتورها به راحتی حمل می شوند، اطلاعات مهمی در خود دارند و می توانند یک گزینه مقرون به صرفه برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ باشند.

 فاکتور چیست ؟

فاکتورها برگه‌‌ی تجاری است که فروشنده مطابق خریدی که انجام گرفته برای خریدار صادر می‌کند.در هر فاکتوری که صادر میشود مواردی همچون مشخصات فروشنده، مشخصات خریدار، تاریخ خرید، نوع کالا، قیمت برای هر واحد کالای خریداری شده، قیمت کل و….. درج می‌شود.همچنین هر توافق دیگری که در معامله صورت می‌گیرد را نیز می‌توان در فاکتورها ذکر کرد.

دو مثال از کاربردهای فاکتورها

به طور مثال اگر قرار باشد وجه در دو مرحله توسط خریدار پرداخت شود،می‌توان میزان وجه پرداخت شده و باقیمانده‌ی آن را در فاکتورها نوشت؛ و یا اگر فروشنده ضمانت خاصی را برای کالا یا خدمات فروخته شده‌ی خود در نظر گرفته است می‌تواند آن را در زیر آن قید کند. در ادامه به بررسی انواع فاکتورها می‌پردازیم.

بررسی انواع رایج فاکتور

فاکتورها با توجه به نوع طراحی، نوع چاپ و همچنین رسمیت در انواع مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

۱- انواع فاکتور از لحاظ رسمیت

در این نوع تقسیم‌بندی، فاکتورها در دو نوع رسمی و غیر رسمی قرار می‌‎گیرند.فاکتورهای رسمی برای مشاغلی استفاده می‌شوند که می‌بایست یک نسخه از آن‌ها را به اداره‌ی امور مالیات ارائه داد.این مشاغل موظف به محاسبه‌ی مالیات بر ارزش افزوده برای مشتریان هستند.در صورت عدم ارائه‌‌ی این نوع فاکتورها به اداره‌ی مالیات صاحبان این مشاغل ملزم به پرداخت مبلغی تحت عنوان جریمه می‌گردند.

آیا کسب و کارهای کوچک نیازمند فاکتور هستند ؟

نوعی دیگر از کسب‌و‌کارها وجود دارند که در آن‌ها صدور فاکتورها صرفا به خواسته‌ی مشتریان انجام می‌گیرد.همچنین مالیات آن‌ها به صورت علی‌الرأس محاسبه شده و صاحبان آن‌ها از ارائه فاکتور رسمی به اداره‌ی مالیات معاف هستند.این نوع کسب‌و‌کارها به طور معمول به صورت مشاغل کوچک‌تری همچون مغازه‌های خرید و فروش محلی هستند.

چاپ فاکتور۲- انواع فاکتور از لحاظ طراحی

فاکتورها از لحاظ طراحی به دو دسته‌ی سربرگ‌دار و بدون سربرگ تقسیم می‌شوند.فاکتورهای بدون سربرگ به صورت آماده در مغازه‌های فروش لوازم‌التحریر و لوازم اداری موجود بوده و به فروش می‌رسند.البته در برخی موارد ممکن است فاکتورهای خاصی مد نظر ما باشد که در این‌ صورت می‌بایست آن را به طور جداگانه طراحی و چاپ کرد.

۳- انواع فاکتور از لحاظ چاپ

در چاپ فاکتورها مسائل مختلفی مد نظر است. به طور مثال می‎‌توان به جنس کاغذ ، تعداد برگه، سایز کاغذ، کاربن‌دار و بدون کاربن بودن برگه‌های آن و رنگ فاکتورها …. اشاره کرد.

تیراژ چاپ فاکتورها

بررسی فاکتورها با توجه به تعداد برگه‌های آن بدین منظور است که می‌توان فاکتورها رابه صورت ۲ برگی، ۳ برگی و یا ۴ برگی چاپ کرد. البته به صورت متداول نوع ۳ برگی را برای فاکتورهایرسمی در نظر گرفته و فاکتورهای غیر رسمی را به طور ۲ برگی طراحی و چاپ می‌کنند.

رنگبندی فاکتورها

همچنین فاکتورها در چند نوع تک رنگ، سیاه و سفید، چاپ دو رنگ، چاپ چهار رنگ شامل رنگ‌های آبی، قرمز، زرد و مشکی به چاپ می‌رسند.با توجه به تمامی موارد بیان شده هر مجموعه با توجه به نیازی که دارد می‌تواند نوع فاکتورهای مورد استفاده‌ی خود را برگزیند و الزامی برای انتخاب نوع خاصی از آن وجود ندارد.اینستاگرام الماس تهران اینستاگرام الماس تهران