پوستر

چاپ پوستر با پلاتر

لیست پوستر های عریض الماس تهران

چاپ پوستر با پلاتر

پوستر چیست؟

پوستر یک ورق که فقط یک طرف آن چاپ می‌شود در چاپ پوسترها معمولاً یک عکس مفهومی با نوشته های مختصر طراحی می شود پوسترها اغلب جنبه تبلیغاتی دارد معمولاً برای یک رویداد خاص طراحی می شود و برای همین ماندگاری زیادی ندارد.

ابعاد

پوسترها معمولاً در 5 سایز چاپ می‌شود

پوستر های A3 که اندازه آن (420x300mm)

پوستر های A2 که اندازه آن (600x450mm)

پوستر های B2 که اندازه آن ( 500x700mm)

پوستر های B3 که اندازه آن ( 350x500mm)

پوستر های B4 که اندازه آن ( 340x240mm)

و یک سری پوستر ها به ابعاد و اندازه های مشخص که میتوان از آنها به این شکل نام برد:

پوستر 600x900mm پوستر 1000x700mm 

در صورت ضرورت می توان ابعاد آن را به ابعاد مورد دلخواه خود چاپ کنیم پوستر ها معمولاً چهار رنگ چاپ می شوند در واقع پوسترها به چند نوع مختلف که شامل پوسترهای تبلیغاتی، آموزشی، سیاسی، رویدادها، پوسترهای فیلم و غیره بر اساس کاربرد آنها چاپ و نصب می شود.

پوسترها یک تصویر سازی ذهنی برای مخاطب بوده که با استفاده از عکس و متن ارتباط ایجاد می کنه برای همین باید از درج اطلاعات طولانی اجتناب کرد.

در چاپ پوسترها باید از عکس واضح و شفاف با فونت مناسب استفاده کرد.

اندازه پوسترها بستگی به کارایی و محل نصب آن دارد بهترین روش چاپ برای پوسترها با توجه به ابعاد بزرگ آن بهتر است با دستگاه افست یا پلات چاپ شود.

برای تاثیرگذاری هرچه بهتر پوسترها باید توجه داشت که اگر به شکل دقیق و تخصصی طراحی نشود تاثیر چندانی نخواهد داشت.

پوسترها کاغذهای چاپی هستند که معمولا یک صفحه خلاقانه برای جلب توجه دارند و در عین حال اطلاعات کمی را نیز ارائه می دهند.

شما آنها را در همه جا دیده اید ، روی دیوارهای خیابان ها یا در یک پیوست ایمیل که به طور اختصاصی برای شما ارسال شده است.

در حالی که انواع  بی شماری از پوستر وجود دارد و همه آنها از نظر مضامین و طرح ها متنوع هستند ، همگی در هدف خود متقاعد کننده و چشم نواز هستند.

برای ایجاد یک پوستر خوب باید هدف تعیین کنید ، به محتوا فکر کنید و طرح های نوین خلق کنید و  در نهایت روش های مناسب دیگر را بررسی می کنید.

انواع مختلف پوستر

  1. تبلیغاتی
  2. آموزشی
  3. انگیزشی
  4. فیلم و سینما
  5. رویدادی
  6. مسافرتی
  7. پژوهشی

۱- چاپ پوستر تبلیغاتی:

دو سوال مهم در مورد پوستیر های تبلیغاتی وجود دارد: چرا آنها را انتخاب کنید و انواع پوستر تبلیغاتی چیست؟

پوسترهای تبلیغاتی معمولاً توسط برند‌ها و با اندازه های مختلف برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شوند.

اما آنها همچنین اغلب برای حمایت و رسیدن به یک هدف  مشخص استفاده می شوند.

پوسترهای تبلیغاتی به منظور تحریک احساسات در بیننده به منظور ایجاد انگیزه و درگیر کردن

مخاطب برای خرید یا بهبود تصویر برند، کمک مالی به هدفی، یا حتی تغییر سبک زندگی طراحی می شوند.

چرا پوسترهای تبلیغاتی خاص هستند؟

برخلاف پوسترهای دیگر ، که معمولاً در اهداف خود بیشتر به چشم می آیند،

تبلیغات به طور معمول برای قرار دادن پیام های مخفی طراحی می شود ، مملو از نشانه‌های نمادین

هستند و به منظور تحریک و الهام بخشیدن به کار می‌روند.

به طور خلاصه، اگر یک پوستر تبلیغاتی به خوبی طراحی شده باشد، احساس بی تفاوتی در مورد آن غیرممکن است.

۲- پوستر های آموزنده:

پوسترهای آموزنده یا آموزشی دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند، اطلاع رسان های یک صفحه‌ای با کاربردهای فراوان

این پوستر ها می‌توانند از نظر طراحی متفاوت باشند، زیرا بعضی از آنها مانند اینفوگرافیک هستند،

در حالی که برخی دیگر فقط شامل تصاویر هستند، اما هدف آنها در کل ثابت است،

همه آنها حاوی انبوهی از اطلاعات واقعی هستند که هدف آنها آموزش هر چه بیشتر بیننده است.

چرا خاص هستند؟

بر خلاف سایر پوسترها ، پوسترهای آموزنده همیشه مبتنی بر واقعیت هستند و با اطلاعات

به بینندگان کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در مقایسه با سایر تصاویر بصری که بینندگان می‌توانند به سرعت از آن بگذرند

خوانندگان پوسترهای آموزنده معمولاً برای آموزش باید مدتی را زمان بگذارند.

با این حال ، بر خلاف پوسترهای تحقیقاتی ، که در ادامه مقاله در مورد آنها بحث خواهیم کرد

پوسترهای آموزنده نیازی به دانش قبلی در مورد موضوع ندارند و به طور کلی برای آموزش ایجاد می شوند. همچنین در مقایسه می توانند سرگرم کننده باشند.

3. پوستر تاکیدی یا انگیزشی

پوسترهای تأییدی یا انگیزشی یک برگ چاپ شده هستند که تنها هدف آنها الهام گرفتن است.

آنها معمولاً حاوی نقل قول های انگیزشی یا کپی هوشمندانه و جذاب هستند که با

تایپوگرافی بزرگ و جسورانه نمایش داده می‌شوند و روی تصاویر پس زمینه الهام بخشی

که برای تاثیر گذاری بر احساسات ببیننده، قرار گرفته اند.

آنها همیشه مثبت هستند و هدفشان این است که بیننده احساس خوبی داشته باشد.

چرا پوسترهای انگیرشی خاص هستند؟

برخلاف پوسترهای دیگر که اطلاعات را به صورت لقمه ای یا طولانی تر ارائه می‌کنند

پوسترهای تأکید و انگیزشی برای ایجاد احساسات مثبت تولید می‌شوند.

این نوع پوسترهای یک صفحه‌ای در واقع به عنوان یک قطعه هنری مورد استفاده قرار می‌گیرند

که برخی از افراد در خانه ها یا دفاتر کار خود استفاده می‌کنند یا ابزارهایی برای کمک به مردم در

بهبود زندگی خود هستند و می توان بارها و بارها به آنها مراجعه کرد.

4. پوسترهای فیلم

همانطور که از اسم آن مشخص است، این نوع پوسترها برای فیلم یا تبلیغ یک فیلم استفاده می شود

و به عنوان پوشش تمام مراحل تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وظیفه بسیار مهم این تک صفحه ایجاد علاقه بیننده برای جستجوی تریلر است، بنابراین به طور خلاصه، پوستر فیلم نقش پررنگی دارد.

چه چیزی آن را خاص می‌کند؟

پوسترهای فیلم بخشی از خانواده پوسترهای تبلیغاتی هستند، اما برجسته می شوند زیرا هدف آنها مشخص و پیام آنها بسیار واضح تر است. این امر برای ایجاد هیاهو درباره یک فیلم پیش از اکران یا در حال اکران وجود دارد، یا به بیننده اجازه می دهد برای خریدن بلیط سینما تصمیم بگیرد.

از همه مهم تر، پوسترهای فیلم به گونه ای طراحی شده اند که عناصر بیشتری از فیلم را در خود دارند.

5. پوسترهای رویداد

یکی از انواع پوسترها، پوسترهای رویداد هستند که کاملاً توضیحی هستند. آنها برای کوبیدن صدا و آگاهی برای یک رویداد آینده استفاده می‌شوند و همچنین ارائه اطلاعات آنها کم است اما در عین حال دعوت به عملی را انجام می‌دهند.

اگر به درستی انجام شود ، پوستر رویداد می‌تواند پیش بینی وقوع رویداد شما را انجام دهند و علاقه شرکت کننده را برای کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت شما برانگیزد.

چرا پوسترهای رویداد خاص هستند؟

پوسترهای رویداد برجسته می‌شوند زیرا طراحی پوستر باید بتواند به سرعت و بدون زحمت به بیننده بگوید چه انتظاری از این رویداد دارد، بنابراین عناصر موجود در پوستر باید با موضوع و روح مطابقت داشته باشند.

این به این دلیل است که پوسترها باید کار مهم “فروش” رویداد را انجام دهد، اما همچنین باید شرکت کننده ایده آل را جذب کند.

6. پوستر مسافرتی

یکی از پوسترهایی که شاید اسم آن را قبلا نشنیده باشید اما خود آن را دیده باشید پوسترهای سفر است. در رسانه های اجتماعی، دفترهای هواپیمایی یا مسافرتی از این پوسترها استفاده می‌شود اما نباید از زیبایی یک مقصد تعجب کنید، پوسترهای مسافرتی معمولا زیباتر از مکان‌های واقعی هستند.

هدف آنها الهام بخشیدن به بینندگان برای دیدن جهان است و همچنین توسط آژانس های مسافرتی و خطوط هوایی برای ارتقا خدمات خود استفاده می شود.

چه چیزی آن را خاص می‌کند؟

پوسترهای سفر ویژه هستند زیرا آنها یکی از معدود پوسترهایی هستند که می توانند تجسم بی انتها داشته باشند در حالی که در عین حال مدرن هستند.

آنها همچنین جذاب ترین عناصر یک مقصد را شامل می شوند – معمولاً یک نقطه عطف اصلی. علاوه بر این ،پوسترهای مسافرتی کار بسیار مهمی را در خصوص ثبت زیباترین لحظات مقصد خود دارد.

7. پوستر تحقیقاتی

پوسترهای تحقیقاتی معمولاً توسط جامعه دانشگاهی برای نمایش، یافته‌هایشان در کنفرانس ها استفاده می شوند.

آنها دارای متن، حجم زیاد اطلاعات و همچنین دارای نمودارها و سایر تجسم داده ها هستند تا هدف خود را نشان دهند.

چرا منحصر به فرد هستند؟

آنها برجسته هستند زیرا بر خلاف پوسترهای آموزنده، پوسترهای تحقیقاتی که ماهیت جدی‌تری دارند و اغلب اوقات حاوی اصطلاحاتی خاص هستند و به طور خاص برای مخاطبان هدف ایجاد می‌شوند که قبلاً در زمینه موضوع دانش دارند.

آنها همچنین شاید شامل سنگین‌ترین متن از بین پوسترها باشند و  بیننده برای خواندن آن به وقت بیشتری نیاز دارد.

وقتی صحبت از پوسترها می شود، مطمئناً تعداد انگشت شماری از پوسترهای مختلف با اهداف مختلف وجود دارد.

اما هر یک از پوسترها اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، این که بخواهید به احساسات بیننده تلنگری بزنید، یک دعوت نامه بفرستید، الهام بخش موضوعی باشید، به او اطلاع دهید و آموزش دهید. هیچ شکی نیست که پوسترها مطمئناً یک رسانه ارتباطی کوچک اما قدرتمند برای اشاره به موضوع مهم و نکته‌ای خاص است.

اکنون که با پوسترهای مختلف آشنا شدید و تواستید تشخیص دهید شما به کدام نوع  آن نیاز دارید ممکن است به دنبال چاپ مطمئن برای پوسترهای خود باشید ما در الماس تهران برای چاپ دیجیتال پوستر با تیراژ حتی یک عدد و یا چاپ افست پوستر با تیراژ بالاتر با بالاترین کیفیت ممکن در خدمتتان هستیم.

اینستاگرام الماس تهران اینستاگرام الماس تهران